سرور مجازي چيست؟

ارزانترين قيمت ثبت دامنه آي آر در ايران

سرور مجازي چيست؟

(VPS(Virtual Private Server يا سرور مجازي، يك اصطلاح در زمينه هاستينگ (Hosting) بوده، كه در واقع همان ماشين مجازي با مجازي‌سازي مي‌باشد.VPSامكان دسترسيrootو نصب نرم‌افزارهاي سيستمي را فراهم ميكند. با استفاده از فن آوري مانندXen،vmware ESXIياVirtuozzoو با بهره گيري از سخت افزارهاي قدرتمند و پيشرفته، يك سرور فيزيكي به چندينVPSبا امكانات يكسان يا متفاوت تقسيم مي شود. گاهي از سرور مجازي به عنوان(VDS(Virtual Dedicated Server نيز نام مي برند.

هرVPSوابسته به پلن آن، سهم خاصي از منابع سرور از قبيل حافظه اصلي (RAM)، فضاي ديسك سخت (HDD) را به صورت اختصاصي و تضمين شده در اختيار خواهد داشت. به عنوان مثال، يكVPSمي تواند 2 گيگابايت از 64 گيگابايت حافظه اصلي سرور را به صورت تضمين شده به همراه 50 گيگابايت فضاي هارد ديسك و 50 گيگابايت پهناي باند ماهيانه را د راختيار داشته‌باشد. اين بدين معنا است كه بدون درنظر گرفتن ميزان مصرف سايرVPSهاي موجود بر روي سرور،VPSمورد مثال ما تحت هر شرايطي به 2 گيگابايت از حافظه اصلي سرور دسترسي خواهد داشت.

هرVPSكه روي سرور اصلي ايجاد مي شوند كاملا به صورت مستقل عمل مي كنند و هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند، در نتيجـهVPSهـاي موجود بر روي يك سـرور مي توانند از سيستم هاي عامل متفاوت و نرم افزارهاي مختلف و نسخه هاي متفاوتي از نرم‌افزار استفاده نمايند. بر فرض يكVPSداراي لينوكسDebian، ديگري دارايCentOSبه عنوان سيستم عامل هاي سـرور خواهند بود. همين امر در رابطه باVPSهاي با سـيسـتـم عامل وينـدوز نيـز صادق مي باشد. همچنين تعريفName Serverهاي اختصاصي ، نصبASP, PHP, MySQL, .NETو ساير برنامه ها با نسخه دلخواه، نصب و اجراي كليه برنامه ها،DLLها، ... بطور كامل در كنترل و اختيار هر مشترك ميباشد.

مهمترين مزاياي استفاده ازVPSها در مقايسه با ساير سرويس هاي ميزباني، هزينه بسيار كمترVPSها نسبت به سرورهاي اختصاصي و استقلال عمل‌كرد نسبت به سرويس‌هاي نمايندگي (Resseller/Shared Hosting) مي‌باشد به شكلي هزينهVPSها در بسياري از اوقات بسيار كمتر از هزينـه سـرور هاي اختصاصـي بوده ولي تمامي امكانات آنهـا را دارا مي باشد.

در واقع اين سرويس براي افرادي طراحي شده‌اند كه نياز به سرور دارند اما هزينه‌هاي آن برايشان مقرون به صرفه نمي‌باشد. همچنين هرVPSميتواند به تعداد دلخواهIPمعتبر و اختصاصي نيز داشته باشد. در مجموع از ديد كاربر نهايي،VPSدرست همانند يك سرور اختصاصي بوده و كاربر به هيچ عنوان تفاوتي را در نحوه عملكرد و كيفيت خدمات اين دو مشاهده نخواهد كرد.

 

ارزانترين قيمت ثبت دامنه آي آر در ايران

يكساله : 4,000 تومان

پنج ساله : 12,000 تومان

جهت سفارش دامنه اينجا را كليك كنيد

بالاترين كيفيت هاست

شروع از 1,500 تومان ماهيانه

مانيتورينگ 24 ساعته 

http://AsanRayan.com

 

 

ادامه ي مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.